Træning


Vi i har faste træningstider 4 gange om ugen:

Tirsdag klokken 18.00:
Der er ikke planlagt systematisk træning, så det bliver hvad de fremmødte har lyst til den dag - eksempelvis Cross, tekniktræning eller lignende

Torsdag klokken 18.00:
Der er minimum 4 forskellige hold med trænere og planlagt træning. Distancerne er lidt afhængig af hvilken træning der er planlagt, men som udgangspunkt er det således:
 
Hold 1: Holdet er for helt nye løbere og langsomste løber bestemmer farten. Det er et hold hvor der leges med løb, og distancen er max. 5 km.
Hold 2: Opvarmningstempoet er 7.00 pr. km. Holdet er for de lettere øvede løbere og distancen er ca. 5-7 km.
Hold 3: Opvarmningstempoet er 6.30 pr. km. Holdet er for de rutinerede løbere og distancen er ca. 8-10 km.
Hold 4: Opvarmningstempoet er 6.00 pr. km. Holdet er for de meget rutinerede løbere og distancen er ca. 10-12 km.
 
Lørdag klokken 14.00:
Der er ikke træner på, så de fremmødte aftaler selv indbyrdes.
Se Jørgen Mollerups video fra en lørdagstræning nederst på siden her. Det er kongeligt :-)

Søndag klokken 10.00
De fleste bruger denne til de lidt længere løb. Vi starter ud med at følges et par km, - derefter aftaler vi hvem, der har lyst til at løbe hvor langt og hvor hurtigt. Man kan så løbe med der, hvor det passer. Distancer er typisk mellem 10 og 25km

Vi starter altid vores træning ved vores klublokaler ved Fredericia Idrætscenter, Vestre Ringvej 100.
Efter træning er der mulighed for omklædning og bad + efterfølgende kaffe + om lørdagen er der også tit nogle der har bagt kage :-)

Løberuter:
Link til enkelte af de løberuter vi blandt andet benytter under vores træning:

FL-Egeskov Kirke-Østerby-Shell-FL, ca. 17,6 km
http://iform.dk/ruteplanner/fredericia/randsfjord-2015
 
Tirsdagstur, ca. 8.5 km
http://iform.dk/ruteplanner/fredericia/tirsdagstur
 
Lysløjpen, ca. 2,5 km
http://iform.dk/ruteplanner/fredericia/lysloejpen-fredericia
 
Jørgen Mollerups video fra en lørdagstræning